Det viser seg at denne første Indian Scout'en
hadde felles historie med en annen Scout jeg fikk tak i senere. |
Da fikk jeg etter en lang prosess kjøpt en original
1936 Standard Scout. Se hvordan den ser ut! Det
var ikke før enn jeg fikk denne 1936 750'n hjem at jegfikk greie på at de hadde hatt samme eier. |
|
To originalsykler som har tilhørt samme eier, men ikke samtidig |
|
Begge syklene er originale og man kan undre om og hvordan de skulle holdes i gang.
En sykkel kan være original bare en gang, men den kan restaureres flere ganger |
Jeg har lært mye om de tidlige Indianene på den vanskelige måten.
Jeg tok på meg restaurering av en Indian Power Plus som var fra
tiden da Indian var den stlørste motortsykkelprodusenten i verden. 1919 Indian Power Plus er
en virkelig vakker maskin når den blir restaurert til bortimot sin tidlige glans, men jeg antar
at det ikke er noen andre sykler som har så mange deler Etter å ha gjort så mye arbeid på
andres gamle Indian vil det bli moro å sette i gang med sin egen. Disse gamle motorsyklene
var virkelige kunstverk samtidig som de gav komfortabel transport. Indian Power Plus
hadde bladfjærer både foran og bak, noe som ble borte på senere modeller av Indian. |
Og endelig har det kommet nok deler som gjør det mulig å ta fatt
på oppbygging av den beste av alle Indian.... |
|