|
|
the Windmill trophy
Osthofen Rheinland Pfalz 2004 | |
|
|
![](pics/flags.gif) |
|
|
|
Første dags kjøring åpnet braDet var en fin kjøretur på stille
landeveger gjennom åpent landskap med vingårder |
|
|
|
Søndag kom nye muligheter til å gjøre det bra, oppstart med kald motor og avreise på tid, ellers ble det
prikkbelastninger. Noe av veiene var transportetapper. |
|
![](pics/gardsbesoek.jpg) | Første
stopp søndag var i en vingård der vi fikk kaffe og en sjanse til å se andre deltakere igjen. Sykler i miljø! |
![](pics/til_gards.jpg) | |
|
Lang stopp med servering av varm mat var ordnet i en liten by der hele
distriktet var med for å nyte schnitzel und bier og se på sykler sammen med deltakerne. |
|
![](pics/matchless.jpg) | store engelskmenn. |
![](pics/royal.jpg) | |
|
En og annen amerikansk sykkel var det også... |
|
Når man deltar i et så stort arrangement som
"the Windmill Trophy" med eget kjøretøy rekker man ikke å se alt man har lyst på. Det skal til å ha minneplass nok i
kamera til å ta alle de riktige bildene. Da er det godt at
arrangørene har gjort det behagelig bekvemt
med å legge ut alle resultatene og ei stor og fin bildebok
med 160 fotografier
![](pics/windmill trophylogo.gif) Neste Windmill trophy:
![](pics/illustration.gif)
www.veteranenfahrt-norddeutschland.de
Forut for 2006 WindmillTrophy i Syd-Sverige er det to "oppvarmings" rally i Scleswig Holstein i Nord Tyskland. Disse tre løpene
burde bli en fin motorsykkeluke på kontinentet. | |
|
Stilfull Åpning Offisielt bilde av stevnets fotograf da man spilte nasjonalsangen. NVMC stilte med
et Nasjons B-lag for å lære (fra venstre): Rolf Vold Progress 1902 Arnt Grø, NSU 1920
(meg selv) som stilte med min gamle Henderson Sten Lunde leder i NVMC, Bent Granberg, HD 1930 Tor Klufterud, i NVMCs
styre
Jeg har lært veldig mye |
![](pics/stas.jpg) |
![](pics/hornmusikk.jpg) | |
![](pics/aapen_vei.jpg) |
![](pics/vergaser-verstopft.jpg) | De fine veiene og små byene kunne jeg bare nyte i tre mil. Da begynte den å fuske
og ville ikke gå. Jeg svingte av løypa og løp med den fram og tilbake i ei sidegate. God trening Etter tre demonteringer av forgasser var det gått så mye tid at det ble nødvendig å ringe
for "Abholung" |
|
![](pics/abholung.jpg) | |
![](pics/nystart.jpg) |
Deler av løype var tidskontroller. Løypa var merket hele veien, rød runding
føre kryss -til høgre; trekant - rett fram og firkant -venstre |
![](pics/ins_stadt.jpg) | |
![](pics/stoppandredag.jpg) |
Målpassering er fest med presentasjon ,utdeling av plakett og et glass!. |
![](pics/maalgang.jpg) | |
![](pics/indian-4.jpg) | - vi ble ropt
opp til premiering! |
![](pics/tredjeplass.jpg) | - og alle
var enige om at det hadde vært en fin tur! |
Min motorsykkel den pålitelige |
|
| |
|
|
Turen for meg var 1778 km hjemmefra til Osthofen.
Ved NVMC sitt klubblokale plukket jeg opp sykler og en av de andre og vi kjørte i to Mercedes Sprinter de 360 milene
i fire skift. Bilene gikk også bra å bo i. |
Klokka ti stilte vi til start og to og to dro av gårde hvert minutt. I alt startet
165 stk. I et så stort arrangement starter de tidligste før de senest startende triller ut syklene fra hengere. Man
ser ikke mye til de andre før senere, da de returnerer |
Henderson skjemmes nok litt, selv om det var fører som ba om full tank. Mange gode
råd og tilbud ble mottatt. Egentlig ble det var bare å sikre at bensinen var godt filtrert før ny start
på søndag. (underst:) Mye mer enn 100 år gammelt og ikke særlig kjørbar, men den går! |
Også mentale bilder fra slike "poster" blir lagret i minnet. |
Skattejakt med kamera! |