En bil å kjøre .....
Min første MG

Travelt opptatt med å kjøre tohjuling fant jeg ut da jeg kjørte forbi de forskjellige firehulsboksene at folkene som kjørte MGB så ut til å ha mye moro
Så dersom jeg skulle ønske meg noe mer komfortabelt, måtte det bli noe slikt, britisk og fra sekstitallet.

Den eneste mulige måten å få tak i en MGB der rattet er plassert hvor du ønsker det, er å kjøpe en fra USA.

Jeg fortsatte å søke på ebay og fikk inn høyeste bud på en pen blå 1969 roadster fra West Palm Beach, Florida.

Omfattende bruk av E-post sikret et svensk firma Nordtrafik i Gøteborg til å assistere meg professionelt med hjemtransporten. Å hente bilen hos Thomas på "Nordtrafik" gjør det mulig å ta bilen hjem og så ta all tollbehandling selv hjemme i Kongsvinger.

Bilen så veldig bra ut!

Allting var der - nesten! Jeg måtte etablere en forbindelse til Moss UK for å få nødvendige lamper, bremsedeler og toppfester.

Bilen som kom fra Florida behøvde også deler og arbeid for å få varmeapparat montert og defroster til å virke.

Etter å ha sveist endel og gjort bilen trafikksikker og kjørbar tok jeg den ut av den lånte verkstedplassen på mitt arbeidssted og gjorde turen hjem til min egen garasje hjemme.

Det elektriske på bilen hadde ennå mye igjen før det ville være pålitelig....

Et helt nytt system måtte innstalleres.

Kjørte min første MGB.

Før enn jeg så på det elektriske og eventuellle behov for rustreparasjoner ble bilen tatt en tur i høstkulda.

Vi hadd fått prøve'n og likte'n virkelig!

Etter å ha tatt bilen hjem, kom dashbordet av og endel virkelig rustne områder derunder ble avslørt og reparert.

Et nytt elektrisk opplegg ble bestilt fra AUTO Sparks i Sandiacre i Nottingham UK.

Jeg har fått lære litt av hemmelighetene i Lucas' elektriske systemer på den lette måten. - Ganske interessant...

Når man sklir in og ut under og dykker ned i, og bak dashbord og inn i hver krok oppdages etterhvert at denne bilen trolig som enhver bil fra øskysten i USA har gjennomgått reparasjoner.

Ikke bra arbeid!

Noe av det må gjøres helt om igjen for å kunne stole på bilen.

Hele våren og halve sommeren gikk og alt jeg hadde fått gjort var å sveise rust og lære Joseph Lucas dypere hemmeligheter.

Så påstod en venn av min datter at han ville ha mye mer moro med den skinnende blå bilen enn det jeg kunne. Han hadde heller ikke noe i mot de iboende problemen i dens 1969 + + karosseri.


So I sold him the 1969 blue MGB. I knew I wanted a slightly older one. It had to be either a good one from the west in the USA if I won the lottery, or an untouched cheap one where I myself could do the restorations from ground up.I had to look for another MGB


I had to find another MGB