Klikk for å bytte språkMin motorsykkelkariere kom i gang ganske seint idet jeg behøvde transportmiddel i tida jeg var student. Jeg kjøpte en seks år gammel Vespa 150 Touring.

Tohjulinger og det å få kjøretøy til å gå ble en nødvendighet i tillegg til at det ble favoritthobbyen.

Etter en periode som medlem i en klubb som forgjeves forsøkte å gjøre det mulig med Hot Rods i Norge fikk jeg en 1926 modell Harley Davidson med sidevogn bare for å kjøre den vekk....

Jeg forstod at veterankjøretøy var nøkkelen til å få lov til å drive med motoriserte kjøretøy og ikke være nødt til å bekymre seg om myndighetenes skattelegging eller godkjenning. Jeg kom over denne helt utrolige oldsaken, en nesten kjørbar 1916 Henderson. Jeg kjøpte den for en formue og kjørte den til Norgestreffen i 1971

Den gamle rekkefireren fikk mye oppmerksomhet våren 1971 og jeg foretok deretter en rask restaurering av sykkelen. 

Jeg meldte meg inn i Norsk Veteranvogn Klubb. og i et løp våren 1973 vant jeg klubbens oppsatte pris til den som først stilte med restaurert motorsykkel i et av deres løp. Så tok jeg sykkelen til Rally Skagen i Danmark og oppdaget at det var store forskjeller mellom de som restaurerte og kjørte gamle motorsykler og de som restaurerte og kjørte gamle biler. Veteran motorsykkel kjøring var moro! Ut over sommeren kontaktet jeg andre som hadde funnet at veteranmotorsykkel var en interessant hobby og vi hadde våre første møter høsten 1973. Jeg begynte å restaurere en 1923 Harley Davidson "Big" med sidevogn og hadde grunnlagt Norsk Veteran Motorcykle Club

Etter dette ble det bare verre......